پتینه کاری دیوار

پتینه کاری هنریست که می تواند به انواع سبک هاوهزاران طرح متفاوت اجرا شده و جلوه ای فوق العاده به هر جسمی که در ساختمان شماست بدهد. پتینه روی دیوار ، مبل ، شیشه ، چوب و خیلی چیزهای دیگر قابل اجراست.

پتینه دیوار:

پتینه و پتینه کاری هنری است که ریشه ایتالیایی داشته و یکی از تکنیک های نقاشی به شمار می رود. در حقیقت به استفاده از تکنیک کهنه کاری در رنگ، نقاشی ساختمان، گچبری سقف و یا ایجاد تغییرات ظاهری در ظروف مطابق با طرح کهنه و قدیمی گفته می شود که جلوه بصری فوق العاده دارد و نظر همه را به خود جلب می کند.

به بیان دیگر به مجموعه کارهایی که ظاهری قدیمی به منازل و خانه می دهد پتینه می گویند.

در بسیاری از خانه ها و کاخ های باشکوه ایرانی، انگلیسی، ایتالیایی و روسی نمونه های خیلی خوبی از پتینه و کهنکاری بخصوص روی شیشه را مشاهده کرد.

پتینه کاری ساختمان:

البته گروهی از هنرشناسان خوردگی های سبز رنگ در مس را پتینه میدانند و این به اصطلاح پتینه را بعنوان یک محافظ دربرابرخوردگی فلز قلمداد می کنند.

پتینه کاری در ساختمان را نیز به نوعی می توان یکی از تکنیک های نقاشی ساختمان دانست؛اما کاربردهای آن در واقع فراتر از نقاشی ساختمان می باشد.

کاری که پتینه انجام می دهد این است که یک سطح جدا کننده بین جسم اصلی و رنگی که قرار است، روی اجسام قرار گیرد ایجاد می کندو به این شکل جلوه کهنه وفرسوده به لوازم می دهد.

دراین هنر رنگ‌های پوشاننده،روشن کننده و مات کننده در جهت کهنه کاری وفرسوده نشان دادن لوازم نقش پر رنگی دارند.

الا ایها الحال پتینه کاری و آموزش آن که با استفاده از ابزارها و رنگ‌های دکوراتیو و بافت خاصی را ایجاد کرده و فرصت تازه ای برای استفاده از بنا و لوازم ظروف قدیمی به وجود می آورد، از هنرهای پر طرفدار روز است. به خصوص در بین کسانی که دکور آنتیک و کلاسیک را به دکور جدید ترجیح می‌دهند.

ثبت نام دوره آموزش پتینه

پتینه کاری خانه های قدیمی:

پتینه کاری یک روش رنگ آمیزی محسوب میشه که روی سطح دیوار نوعی بافت رو ایجاد میکنه. که روی سطوح مختلفی مانند رنگ پلاستیک، رنگ روغنی و رنگ اکریلیک قابل اجرا هست. نوع کارهم بسته به سلیقه افراد میتونه مسطح یا برجسته باشه. برای خانه‌های قدیمی با دیوارهای فرسوده و ترک خورده، پتینه میتونه پوشش خوبی داشته باشه و عیوب رو پنهان کنه. بنابراین اگه خانه قدیمی دارید؛ پتینه انتخاب بسیار خوب و مناسبی محسوب میشه. 

پتینه کاری دیوار

پتینه کاری رو دیوار و گچ به صورت مدرن و کلاسیک

بیشترین موارد استفاده از هنر پتینه در صنعت  ساختمان است. روی دیوار و گچ در دو نوع مدرن و کلاسیک انجام می‌شود. طرح هایی مثل ابر و باد، آسمان و فرشته یا طرح‌های طبیعت در نوع مدرن کاربرد دارد.

در پتینه کاری کلاسیک برای هر چه زیباتر شدن گچبری وسقف از تکنیک برجسته و ورق طلا استفاده میشود. البته ناگفته نماند که ورق طلا کاربرد بیشتری در این زمینه دارد.

پتینه کاری رودیواروگچ مناسبتر از رنگ آمیزی آنهاست ویک روش مناسب برای پوشاندن ترکهای روی سطوح مختلف است.

در نهایت برای رهایی از یکنواختی خانه می توان از پتینه کاری رو دیوار و گچ بهره برد .نهایتا از زیبایی دکوراسیونی چشم نواز بدون نیاز به خرید لوازم استفاده کرد.

البته خودتان هم میتوانید با خرید خمیر مناسب وشابلون های دیواری فضای خانه را تا حدودی تغییر دهید .اما اگر دوست دارید که به صورت حرفه ای اینکار را انجام دهید پیشنهاد میکنیم که در دوره آموزش پتینه روی چوب، گچ و دیواردر مروالند شرکت کنید.

پاسخ دهید