پتینه و پتینه کاری روی چوب

پتینه و پتینه کاری را کاربرد رنگ برای جلابخشی وبرگرداندن زیبایی به ظروف ولوازم با جنس های مختلف دررنگ و طرح می نامند.

استفاده از رنگ های مخصوص برای رفع کهنگی چوب، پوشاندن لک ایجاد شده بر ظروف مسی و همینطور کاربرد آن در نقاشی ساختمان  همگی تعریفی بر این هنرزیبا است.

این هنر اصالتی ایتالیایی دارد و استفاده از تکنیک کهنگی در رنگ، طرح یک بنا و یا تغییر ظاهر ظروف بر اساس رنگ و طرح قدیمی و سنتی را هنر پتینه و حرفه پتینه کاری مینامند.

اگر تمایل دارید یک حس نوستالژی در طراحی منزل خود ایجاد کرده و با استفاده از تجهیزات جدید یک قاب قدیمی و تصویری کهنه از لوازم و ساختار منزل خود به نمایش بگذارید.بهترین پیشنهاد اعمال  پتینه کاری و بازسازی وسایل قدیمی در دکوراسیون داخلی و طراحی بنای منزل شماست.

دکوراسیون  و پتینه کاری
ساخت کمد چوبی
بازسازی و پتینه کمد چوبی قدیمی

آموزش و هزینه آموزش پتینه کاری حرفه ای و مدرن امروزه متناسب با انواع کاری متفاوت است.

این هنر امروزه در طراحی و دکوراسیون منزل هم حرفی برای گفتن دارد . برای رنگ و بازسازی لوازم قدیمی و یا تغییر شکل انواع ظروف مسی و سفالی کاربرد دارد.

پتینه دیوار

پتینه کاری روی دیوار طرح‌های مختلفی دارد و در دو دسته‌ی کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی می‌شود. که رنگ‌های پس زمینه رنگ روغنی، پلاستیک و یا اکریلیک استفاده می‌شود.میتوانید در سایت مروالند نمونه کارهای این هنر زیبارو ببینید.

همچنین این روش بسیار مقرون به صرفه بوده و با یک هزینه کم می‌توانید به یک نتیجه‌ی دلخواه برسید.

درقبال استفاده وبهره از این هنر با قیمت مناسب تحول وزیبایی و بیشتر مواقع ایجاد نوستالژی دراوج مدرنیته را به شما ارمغان می‌دهد. مزیت اینکار این است، که لوازم کهنه شما که هنوز قابل استفاده می‌باشد؛ را مجدد نو وزیبا کند. امکان انجام این تکنیک رنگ کاری و نقوش کاری روی تمامی سطوح از دیگر مزیت‌های پتینه کاری است.

برای داشتن خانه ای زیبا و وسایل مدرن با ما در ارتباط باشید.

پاسخ دهید